Trei reclamatii solutionate de inspectorii OJPC

Magazin Salajean 25 iulie 2007 0

Trei reclamatii solutionate de inspectorii OJPC

Inspectorii din cadrul Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj au desfasurat, in cursul saptamanii trecute, 30 de controale la agentii economici din judet.

Directorul executiv al OJPC Salaj, Aurora Sabou, a declarat ca 29 de societati verificate au incalcat legislatia in domeniu, iar pentru deficientele constatate s-au aplicat amenzi in valoare de 19.000 de lei.

In perioada de referinta, au fost primite sapte reclamatii din partea consumatorilor, inspectorii cercetand si solutionand trei dintre acestea.

Prima reclamatie a facut referire la o anvelopa de tractor care, desi era in perioada de garantie, prezenta crapaturi pe toata suprafata de rulare. In urma cercetarii, reclamatia s-a dovedit a fi intemeiata, operatorul economic inapoind contravaloarea produsului, respectiv suma de 600 de lei. Un alt consumator a reclamat ca o farmacie nu avea afisate preturile de vanzare la unele produse, reclamatia dovedindu-se intemeiata. In acest sens, s-a dispus masura de intrare in legalitate a punctului farmaceutic. Cea de-a treia plangere a vizat un telefon mobil defect in perioada de garantie, care nu a functionat o perioada de 50 de zile, iar operatorul economic refuza sa schimbe produsul. Seful OJPC Salaj a spus ca, in urma verificarilor, s-a dispus masura de inlocuire a telefonului defect, iar agentul economic care nu a respectat prevederile legale a fost amendat cu suma de 3.000 de lei.

Reamintim atat operatorilor economici, cat si consumatorilor ca, in conformitate cu prevederile OG 21/1992 republicata, este obligatorie schimbarea produsului defect cu unul similar. Asta in cazul in care timpul de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in cadrul termenului de garantie este mai mare de 10 la suta din perioada de garantie, a conchis Aurora Sabou.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »