„The Art of Dar” – dulce, exclusivist şi transilvănean

Andreea Vilcovschi 23 octombrie 2012 0
„The Art of Dar” – dulce, exclusivist şi transilvănean

Un produs exclusivist, la care au pus umărul producători şi meşteşugari din două regiuni ale Transilvaniei – Târnava Mare şi Valea Barcăului – a fost lansat zilele trecute, în cadrul Târgului „SIAL – Global Food Marketplace”, al doilea mare târg alimentar din Europa, ce se desfăşoară la Paris, între 21 şi 25 octombrie 2012. Produsul a fost lansat în prezenţa ambasadorului României în Franţa, Bogdan Mazuru, şi a altor oficialităţi.
Iniţiatorii proiectului, fundaţiile ADEPT Transilvania şi AGAPIS Sălaj, susţin că „The Art of Dar” este un simbol al exclusivităţii, calităţii şi rafinamentului, ce uneşte natura şi obiceiurile din Transilvania.
„The Art of Dar” combină într-o manieră inedită mai multe produse tradiţionale româneşti. Mierea o asigură „un apicultor inimos din Sălaj”, de pe Valea Barcăului, în timp ce gemul este produs în Viscri, judeţul Braşov. Recipientul din sticlă argintat este realizat manual şi înseriat de către un artist sticlar din Şelimbăr, Sibiu. La suportul din stejar lustruit cu ceară de albine şi-au adus contribuţia un tâmplar clujean şi o un artist decorator din satul sălăjean Iaz, o tânără de numai 19 ani. Toate aceste elemente sunt completate de o linguriţa de argint cu logo-ul zonei.
„The Art of Dar” a fost realizat în ediţie limitată: doar 1.001 bucăţi pentru fiecare din cele două regiuni implicate şi cost 365 de euro. Pentru fiecare produs vândut vor fi plantaţi cinci stejari, care vor purta numele deţinătorului, precizează reprezentanţii celor două fundaţii implicate.
În sprijinirea şi promovarea acestui produs s-a implicat şi actriţa Maia Morgenstern. „Se spune că, muza artei este natura, cu sunetele ei, cu viețuitoarele ei. Transilvănenii sunt oameni darnici. Din fructe sănătoase, au creat gem după o rețetă foarte specială, iar de la albine au cules aurul dulce. Astfel, au creat arta DAR-ului. Ca să le dea acestor produse luate de la natură, locul pe care îl merită, sticlari, tâmplari, meşteşugari din Valea Barcăului şi Târnava Mare au muncit cu propriile lor mâini, zile-ntregi şi i-au creat ambalajul. O adevărată opera de artă”, spune actriţa.
La ediţia din acest an a târgului de industrie alimentară SIAL 2012, România este reprezentată de către 56 de companii. O parte dintre expozanţii români au propriile standuri, în timp ce alţii îşi expun produsele în standul Asociaţiei pentru Promovarea Alimentului Românesc.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »