Studiu de caz: Mentenanța și serviciile de curățenie antrenează turismul în Sălaj

Piața serviciilor de curățenie este cu mult mai antrenată în regiunea Nord-Vestică a României, după cum se arată într-un studiu desfășurat în Sălaj.

Potrivit acestuia, cele mai importante spații care beneficiază de servicii profesionale de curățenie sunt cele ale instituțiilor publice, ale hotelurilor, dar și cele ale centrelor de relaxare, cum ar fi Băile termale Boghiș sau Muzeul Județean de Istorie și Artă Zalău. Grație serviciilor profesionale de curățenie, turiștii (independent de fluxul acestora) se pot bucura de vizitarea unor spații constant curățate și igienizate.

Sălăjenii ocupă locul 3 într-un top al consumatorilor de servicii de curățenie

”Curățenia de toamnă este la fel de importantă ca și curățarea de primăvară”, este una dintre concluziile trasate de studiul ante-menționat. La nivelul Sălajului, se pare că locuitorii acestui județ au înțeles cel mai bine că doar prin mentenanță și curățenie profesională pot excela într-un domeniu atât de important pentru întreaga regiune precum turismul.

Treptat, sălăjenii au început să integreze serviciile de curățenie profesională și în rutina casnică, preferând să investească în servicii de curățenie cu produse profesionale și echipamente performante.

Pentru turism, dar nu numai, curățenia profesională constituie o treaptă către un ambient mai igienic și prezentabil. Aceste servicii reprezintă o investiție pentru municipalități, dar și pentru cuplurile tinere de sălăjeni care își doresc o locuință curată și sterilă pentru bebelușii lor.

Totuși, cel mai mare avantaj este identificat de hotelieri, care înțeleg cel mai bine riscul de a-și priva clienții de camere curățate în mod profesional, în măsura în care valul de turiști din străinătate poate aduce numeroase afecțiuni ușor de transferat. De asemenea, există anumite instalații la nivelul camerelor care necesită întreținerea firmelor specializate. Un exemplu concret sunt camerele prevăzute cu încălzire electrica prin pardoseala.

Discutând cu specialiștii în domeniu veți afla faptul că instalațiile de încălzire în pardoseală implică o atenție deosebită, fiind necesară o soluție de curățare specifică, alcalină. Scopul ei este acela de a îndepărta numeroasele bacterii, dar și algele care există la nivelul acestor instalații.

Procesul de curățare a acestor sisteme de încălzire prin pardoseală implică încărcarea instalației cu această soluție special de curățare, recircularea soluției, golirea ei cu ajutorul unui compresor pentru eliminarea complete a reziduurilor, clătirea și golirea ulterioară a instalației, precum și ultimul pas: adăugarea apei dedurizante și a substanțelor speciale cu efect antibacterian, urmată de aerisirea prin intermediul pompei speciale.

1) Modificările de temperatură antrenează apariția bacteriilor

Nopțile calde de vară și brizele răcoritoare au fost înlocuite cu vânturi și temperaturi reci, astfel că iarna îi forțează pe sălăjeni să închidă ferestrele și să înceapă din nou să folosească încălzirea. Aceasta este calea către apariția bacteriilor, deoarece microbii, alergenii și acarienii se dezvoltă în condiții de încălzire. În plus, influențele nordice potențează frigul, ceea ce face ca mulți dintre aceștia să nu aerisească o dată pe zi, așa cum este recomandat.

2) Toamna și iarna avem parte de luminozitate scăzută

Acum, când ne confruntăm cu zile mai scurte și cu mai puțină lumină, este important să profităm din plin de lumina zilei pe care iarna ne-o oferă în rații mici. Păstrarea ferestrelor curate și îndepărtarea pânzelor de păianjen (care devin mai frecvente în acest moment al anului) va face o diferență mică, dar vizibilă la aspectul spațiilor comerciale și hoteliere. Totuși, pentru că în fiecare spațiu locativ sau comercial vor exista locuri greu accesibile, curățenia profesională vine în întâmpinarea acestor situații grație echipamentelor versatile care pot acționa în profunzime sau la înălțime.

3) Vara generează praf și polen

Știm cu toții cât praf poate fi generat în lunile calde și la ce pericole ne supune în combinație cu temperaturile exagerat de crescute. În cazul entităților din turism, acest risc poate fi dublat de bacteriile și igiena precară rezultată în urma valului de turiști. Mai mult, riscurile cresc atunci când nu se efectuează o curățenie optimă la finalul fiecărui sezon, întrucât acest aspect poate acționa drept incubator de bacterii pentru spațiile respective. În cazul muzeelor, de pildă, murdăria și praful acumulate pot conduce la degradarea acută a bunurilor protejate.

4) 80% dintre dăunători apar toamna

Pe măsură ce vremea devine mai rece și mai umedă, iar sursele de hrană devin mai puține în sălbăticie, orice spațiu locativ sau hotelier poate deveni un refugiu pentru dăunători. Păianjenii sunt în mod special susceptibili să apară la sfârșitul lunii august până la sfârșitul lunii noiembrie, ceea ce face ca praful să antreneze un spațiu precar igienizat. Șobolanii și șoarecii sunt, de asemenea, susceptibili să apară toamna, motiv pentru care este important să acționați în aceste intervale cu soluții și echipamente de curățare profesionale.

Necesitatea firmelor profesionale de curățenie este crescută în rândul sălăjenilor, după cum arată un studiu încheiat la finalul lunii noiembrie. Deși constituie un serviciu extrem de util, care ajută românii să economisească, curățenia la domiciliu și în orice locație turistică sau comercială este mai pregnantă în regiunea Nord-Vestică spre deosebire de Est sau Centru, iar un prim argument îl constituie prezența turismului în acest areal, precum și fluxul de persoane care traversează anual județul.

One Thought to “Studiu de caz: Mentenanța și serviciile de curățenie antrenează turismul în Sălaj”

  1. Anonim

    Dar cînd a devenit muzeul din Zălau „Național”? Că parcă era doar „Județean”!

Leave a Comment