Soarta investiţiei Michelin rămâne în stand by încă o săptămână

Mihaela Moldovan 9 octombrie 2012 3
Soarta investiţiei Michelin rămâne în stand by încă o săptămână

Crearea unui nou punct de lucru pentru Compania Michelin România la ieşirea din Zalău – acesta a fost principalul subiect dezbătut, marţi, de consilierii locali din Crişeni, întruniţi în şedinţă ordinară. Multinaţionala respectivă are deja două fabrici în Zalău şi intenţionează să îşi extindă activitatea de producţie, în acest sens urmând să fie deschis un nou punct de lucru. Una din locaţiile avute în vedere pentru această investiţie se află în comuna Crişeni: este vorba de un teren în suprafaţă de 20 de hectare, în apropierea Fabricii RomSteel Cord. Din punct de vedere cadastral, terenul ţine de Zalău, dar a fost câştigat recent în instanţă, de administraţia locală Crişeni.
Consilierii locali din Crişeni au trebuit să decidă dacă vor sau nu ca investiţia să se facă la ei acasă, acest lucru însemnând implicit ajungerea la un preţ agreat de ambele părţi. După mai bine de 4 ore de dezbateri şi analize, părea că s-a ajuns la o hotărâre: să se scoată din circuitul agricol 10 hectare de teren, acestea urmând să fie vândute la licitaţie publică, preţul de pornire a acesteia urmând să fie stabilit ulterior. Numai că reprezentantul companiei Michelin, prezent la şedinţă, a subliniat un aspect deloc de neglijat: pentru ca investiţia de câteva sute de milioane de euro să poată fi realizată în zonă, este nevoie de 20 de hectare de teren, nu doar de 10. Ca urmare, pe ultima sută de metri înainte de închiderea şedinţei, consilierii s-au răzgândit, în sensul că şi-au dat un răgaz de încă o săptămână pentru a se decide dacă scot sau nu la licitaţie întreaga parcelă de teren. „În maxim o săptămână, vom avea o nouă şedinţă, în care va trebui să vedem dacă ce suprafaţă de teren scoatem la vânzare. A fost o şedinţă extrem de lungă şi grea”, a declarat primarul comunei Crişeni, Andrei Maior.
Potrivit sursei citate, tot atunci va fi discutat şi preţul de pornire al licitaţiei privind vânzarea terenului, aspect în privinţa căruia investitorul şi administraţia locală au păreri diferite. Astfel, pentru achiziţionarea parcelei respective, compania Michelin România este dispusă să plătească 3 euro/metrul pătrat, în timp ce, în urma unei evaluări comandate de administraţia locală unei firme autoritzate de profil, cei din Crişeni au primit un alt preţ de pornire pentru licitaţia sus aminttă, de 7,9 euro/metrul pătrat de teren.
Dacă va fi realizată în Sălaj, investiţia de peste 300 de milioane de euro ar însemna crearea a circa 450 de noi locuri de muncă în următorii ani, în noul punct de lucru al Michelin urmând să se producă atât anvelope, cât şi cord metalic.
Michelin este lider mondial în domeniul anvelopelor, producând annual, în cele 68 de centre de producţie din lume, peste 190 de milioane de anvelope, de toate tipurile, de la cele destinate vehiculelor pe două roţi până la cele de avion sau gigant. De altfel, Grupul Michelin are o prezenţă comercială în 170 de ţări.
Fabrica Silvania Michelin numără peste o mie de angajaţi şi furnizează pe piaţa de consum peste 500.000 de anvelope de diverse tipuri. RomSteel Cord din Zalău are circa 300 de angajaţi, este parte a Grupului Michelin şi produce cord metalic, una dintre cele mai importante componente ale carcasei anvelopei. În ceea ce priveşte uzina Victoria, din Floreşti, aceasta are peste 1.800 de angajaţi.

Comentarii

comments

3 Comentarii »

Comentariile venite din partea voastra cu privire la articolele prezentate pe website-ul nostru sunt apreciate de autorii materialelor si de ceilalti utilizatori, daca sunt exprimate intr-un limbaj decent. Ne rezervam dreptul sa nu publicam sau sa inlaturam de pe magazinsalajean.ro acele mesaje/comentarii/opinii licentioase (injurii, cuvinte obscene si atacul la persoana).

  1. zalaucu 10 octombrie 2012 at 08:10 - Reply

    d-lor consilieri cred ca gandul cel bun ar fi sa vindeti cat mai repede cu speranta unor venituri mari in viitor.nu ravniti la castiguri de moment.

  2. Sorin 10 octombrie 2012 at 19:02 - Reply

    “…Michelin România este dispusă să plătească 3 euro/metrul pătrat, în timp ce, în urma unei evaluări comandate de administraţia locală unei firme autoritzate de profil, cei din Crişeni au primit un alt preţ de pornire pentru licitaţia sus aminttă, de 7,9 euro/metrul pătrat de teren…” – NU AU PRIMIT un pret, ci o evaluare, eventual. Cu toate acestea, ramane o intrebare esentiala: cine ar achizitiona un LOT de 20 ha?! Indiferent de pret, nu cred ca sunt foarte multi interesati de un asemenea lot. Pe de alta parte, cei din Criseni ar trebui sa constientizeze faptul ca vanzarea terenului in sine e doar o parte infima a ceea ce ar aduce prezenta Michelin acolo. Astfel de lucruri nu sunt actiuni de vanzare-cumparare si punct. Sunt investitii pe termen mediu sau lung, cred eu. Totodata, ma indoiesc de reusita actiunii, vor pleca si eu in Bistrita, de exemplu, ca altii…stiti cine…si de ce. Ce sedinte? Ce amanari? In aste vremuri stai sa te gandesti daca vrei au ba a primi un investitor de asemenea calibru? Ei…comisioanele, bata-le vina….

  3. Anonim 10 octombrie 2012 at 22:17 - Reply

    Vindeti fara discutii si creeati locuri de munca.
    Este benefic pt. intreaga comunitate.
    Aceste evaluari au o mare doza de subiectivism, depinde la ce se raporteaza.

Lasa un Raspuns »