Peste 1.000 de masini aduse in Salaj sunt tinute la naftalina

Magazin Salajean 22 mai 2007 0

Peste 1.000 de masini aduse in Salaj sunt tinute la naftalina

Reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor (MEF) vor discuta, marti, la Bruxelles, cu oficialii Comisiei Europene, propunerile privind noua grila a taxei auto. Cu prilejul acestei intalniri, partea romana va prezenta o scrisoare ce va contine propuneri concrete privind reasezarea metodologiei de calcul a taxei, avand la baza principiile adoptate de Guvern prin Memorandumul din data de 25.04.2007.

Potrivit unor date prezentate recent de MEF, valoarea taxei ar urma sa ramana la 161 de euro pentru masinile noi, cu motor Euro 4 si capacitate cilindrica sub 1.400 de centimetri cubi. Pentru autoturismele din aceeasi categorie, dar cu vechime de 1-2 ani, taxa s-ar putea reduce de la 284 de euro, la 139 de euro, iar pentru cele de 4-5 ani de la 299 de euro, la 111 euro. De altfel, varianta prezentata de MEF mentine nivelurile taxei pentru toate masinile noi cu motor Euro 4 la 184 de euro pentru propulsoarele cu capacitate cilindrica de pana la 1.600 centimetri cubi, 536 de euro pentru cele pana la 2.000 centimetri cubi si 2.295 de euro pentru cele peste 3.000 centimetri cubi.

Valoarea taxei scade insa la circa jumatate fata de cea actuala pentru masinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani, si mai mult pentru cele de 4-5 ani. Astfel, taxa ar putea fi redusa de la 284 de euro, la 139 de euro pentru masinile de 1-2 ani si de la 299 de euro, la 111 euro pentru cele de 4-5 ani, dotate cu motoare Euro 4 sub 1.400 centimetri cubi. Pentru categoria de pana la 1.600 centimetri cubi, nivelul scade de la 324 de euro, la 159 de euro pentru masinile de 1-2 ani si de la 342 de euro, la 127 de euro pentru cele de 4-5 ani.

La masinile de 2.000 de centimetri cubi, propunerea vizeaza diminuarea de la 945 de euro, la 461 de euro pentru vechimea de 1-2 ani si de la 998 de euro, la 370 de euro pentru cele de 4-5 ani. Automobilele cu motoare mari, de peste 3.000 centimetri cubi, ar putea fi taxate cu 1.974 de euro fata de 4.501 euro in prezent, daca au vechime de 1-2 ani, si cu 1.583 euro fata de 4.276 de euro, pentru vechimea de 4-5 ani.

Niveluri mai ridicate ale taxelor vor ramane la masinile non euro, desi sunt in scadere fata de valorile actuale. Pentru masinile non euro cu motor pana la 1.400 centimetri cubi, de 15-16 ani, taxa s-ar putea reduce de la 4.007 euro la 2.464 euro. Pentru cele cu vechime de 20-21 de ani, valoarea coboara de la 4.007 euro la 1.120 euro.

La categoria 1.600 centimetri cubi, taxele propuse sunt de 2.816 de euro pentru masinile de 15-16 ani si de 1.280 de euro pentru 20-21 de ani, comparativ cu 4.579 de euro actual.

Pentru masinile non euro de 2.000 centimetri cubi, propunerile sunt de 3.608 de euro la vechimea de 15-16 ani si de 1.640 de euro pentru 20-21 de ani, in scadere de la 5.724 de euro. Peste 3.000 centimetri cubi, taxele ar putea scadea de la 8.598 de euro, la 5.942 de euro pentru masinile de 15-16 ani, si la 2.701 de euro pentru cele de 20-21 de ani.

Pentru autoturismele cu motor Euro 5, nu se plateste taxa de prima inmatriculare.

Remus Stanciu, seful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatricularea Vehiculelor Salaj, ne declara ca, raportat la perioada similara a anului trecut, in 2007, numarul celor care au platit taxa de prima inmatriculare este substantial mai redus. Remus Stanciu precizeaza ca, la ora actuala, in Salaj, datorita faptului ca se asteapta o solutie privind noua formula de taxa, 1.000 de masini sunt tinute in garaje sau parcari, fara a putea fi folosite: La ora aceasta, in judetul nostru sunt peste 1.000 de masini carora le-au expirat numerele provizorii. Proprietarii acestora asteapta legalizarea noii formule de calcul privind taxa de prima inmatriculare, ca apoi sa le inscrie. Cred ca, in acel moment, datorita numarului extrem de mare de solicitari, activitatea Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatricularea Vehiculelor Salaj, pur si simplu se va sufoca.

Executivul european considera ca legislatia romaneasca privind taxa auto nu tine seama de deprecierea reala a masinilor second-hand provenite din alte state UE, nu acorda contribuabilului dreptul de a contesta aplicarea grilei fixe, iar impozitarea discriminatorie nu poate fi justificata de considerente ecologice.

Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an si se calculeaza in functie de capacitatea motorului, de standardele de emisii si de vechimea autovehiculului.

In cazul in care Comisia Europeana considera nesatisfacator raspunsul autoritatilor de la Bucuresti, poate trece, in decurs de doua luni, respectiv la finele lunii mai, la a doua etapa a procedurii legale si, ulterior, poate aduce cazul in fata Curtii Europene de Justitie, care va lua o decizie ce devine obligatorie.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »