O taxă de poluare, două variante

Nu mai este un secret pentru nimeni că, la Fondul de Mediu, se discută pe marginea unui proiect de lege privind reintroducerea taxei de poluare. Potrivit unor surse din presa centrală, normativul ar trebui să intre în vigoare în vara acestui an, dar are două variante de lucru – una pentru mașini și o alta pentru combustibil. Ele sunt în contradicție și încă nu se știe care va fi varianta finală.

Taxa de mediu pe mașini are drept scop reducerea importurilor second hand, din cauza cărora a crescut numărul de rable în România. Peste 630.000 de maşini vechi au fost înmatriculate anul trecut, iar fenomenul ar putea lua amploare în 2018. Peste 120.000 de maşini au fost omologate deja de la începutul anului. Cu peste 20.000 mai mult decât în perioada similară a anului 2017. Este evident că fenomenul trebuie stopat. Astfel, în funcție de coeficientul de poluare și emisiile de dioxid de carbon, valoarea noii taxe de mediu ar urma să varieze între 20 și 3.000 de euro.

Tot la Fondul de Mediu există o a doua variantă a taxei, care să se aplice la carburnat, adică la pompă. Ideea acestui proiect este să descurajeze plimbarea cu autoturismele prin oraș și să trimită populația către transportul în comun.

Surse din Ministerul Mediului au declarat că aceste planuri nu sunt încă în faza de proiecte de lege în adevăratul sens al cuvântului. Mai mult, specialiștii în mediu sunt de părere că și în prima variantă, cu taxa pe mașini, și în a doua, cea pe combustibil, este puțin probabil ca noua taxă să reducă importul de autovehicule la mâna a doua și aglomerația din marile orașe.

Noua taxă auto 2018 va fi introdusă cel mai probabil la începutul verii, urmând să fie plătită o singură dată, la prima înmatriculare a mașinii. Varianta de lucru în acest moment prevede că mașinile vor fi taxate între 50 și 3.000 de euro.

La 1 ianuarie 2007 a apărut taxa de primă înmatriculare. Pe 19 februarie 2009, taxa a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea ei cu o treime. Din 30 ianuarie 2012 şi până la 31 decembrie 2012, taxa a fost suspendată, iar cei care apucaseră să o plătească urmau să primească banii înapoi. Din 15 martie 2013 intră în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor poluante.

2 Thoughts to “O taxă de poluare, două variante”

  1. Mai prostilor de la guvernare

    Numarul masinilor second-hand n-a crescut ca sa va faca romanii de rand in ciuda, ci pentru ca, la ce salarii au (exceptie cativa bugetari de lux), nu isi pot permite masini noi.

  2. Guvernanti de rahat

    Daca imi dati salariu la nivelul tarilor din vest, promit solemn ca imi cumpar in fiecare an masina noua

Leave a Comment