Michelle Della Briotta, Area Manager Tenaris pentru Europa de Est: „Pentru Tenaris, a fi implicat în comunitate este o alegere naturală, parte a ADN-ului companiei”

Michele Della Briotta este Area Manager Tenaris pentru Europa de Est începând din aprilie 2013 şi răspunde de activităţile industriale din România – oţelăria de la Călăraşi, fabrica de ţevi şi centrul de componente de la Zalău, centrul de servicii din Ploieşti – şi Kazahstan (o facilitate de filetare în curs de construcţie). În plus, el răspunde de vânzările Tenaris de ţevi petroliere (OCTG) în Europa, Rusia şi Marea Caspică, precum şi de vânzările Tenaris de şevi energetice (power generation) în întreaga lume. El conduce o echipa multiculturală de peste 1.700 de oameni.
Angajat Tenaris de 19 ani, Michele Della Briotta este absolvent al Facultaţii de Inginerie Electrică al Politecnico di Milano şi are Master în Business Administration de la IESE Universidad de Navarra şi Berkeley Business School.

Reporter: Ce a însemnat anul 2015 pentru activitatea Silcotub Zalău?
Michele Della Briotta: Anul 2015 a fost un an cu provocări, pe fondul crizei generate de scăderea preţului petrolului, ce a pus la încercare întreaga industrie din domeniu. Problema este departe de a fi rezolvată, profunzimea şi durata crizei fiind mai mari decât se estimase iniţial. Chiar şi în acest context mai puţin favorabil, TenarisSilcotub şi-a continuat dezvoltarea. În primăvara anului trecut, am marcat împlinirea a 10 ani de prezenţă a Tenaris în România, prin inaugurarea la Zalău a unei investiţii strategice în dezvoltarea noastră, este vorba de TenarisUniversity. Este una dintre cele mai mari investiţii finalizate în 2015, în valoare de 14 milioane de dolari, dar nu şi singura.
Tot la Zalău am dat în funcţiune, anul trecut, o nouă linie de producţie a accesoriilor pentru industria petrolieră, de asemenea o investiţie cu valoare mare: 14 milioane de dolari. Avem investiţii importante în protecţia mediului cum sunt, de exemplu, noua instalaţie de exhaustare pentru oţelărie sau modernizarea staţiei de tratare a apelor uzate la Zalău.
Rep.: Silcotub a dovedit în repetate rânduri preocuparea pe care o are faţă de comunitatea în care activează. Ce planuri are în această direcţie, pentru 2016?
MDB: Pentru Tenaris, a fi implicat în comunitate este o alegere naturală, parte a ADN-ului companiei şi bazată pe credinţa noastră că o companie industrială este un motor important pentru progresul continuu al societăţii. Mergem mai departe cu toate proiectele şi programele noastre de implicare în comunitate, păstrând şi în acest an focusul pe educaţie. Educaţia este un domeniu prioritar pentru noi şi, împreună cu partenerii noştri – şcoli, instituţii şi ONG-uri, am reuşit să dezvoltăm proiecte pe nivele diferite de învăţământ, proiecte care şi-au dovedit utilitatea şi pe care le vedem sustenabile pe termen lung.
Începem de la şcoala primară, cu programul „şcoala după şcoală” la şcolile gimnaziale „Porolissum” şi „Corneliu Coposu”, iar elevilor de liceu le oferim educaţie complementară programei şcolare. Prin programe precum „Liderii Mileniului Trei” (ajuns la 10 ani de existenţă) sau EcoProvocarea, ei îşi dezvoltă abilităţi şi competenţe ce le completează personalitatea.
Cel mai important program rămâne STEP (Strengthening Technical Education Program), prin care susţinem dezvoltarea educaţiei tehnice şi în urma căruia liceele cu profile tehnice din Zalău au beneficiat deja de investiţii de peste jumătate de milion de dolari, în laboratoare cu dotări de ultimă generaţie. Este şi cel mai complex proiect al nostru, pentru că presupune implicarea noastră directă nu doar la nivel de investiţii materiale: lucrăm împreună cu instituţiile abilitate la o nouă viziune de abordare a acestui tip de învăţământ. Or asta presupune o schimbare majoră, nu e un lucru care să se întâmple peste noapte, dar suntem foarte dedicaţi ideii de a oferi tinerilor absolvenţi de liceu şanse reale de angajare.
Intrăm, în 2016, în al 12-lea an în care oferim burse de merit pentru elevii cu rezultate foarte bune de la liceele din Călăraşi, Zalău şi Câmpina. Suntem foarte apropiaţi de mediul universitar din România; chiar în această perioadă sunt deschise înscrierile pentru programele de internship în companie şi aplicaţiile pentru bursele Roberto Rocca Education Program. Colaborările la acest nivel sunt mult mai complexe, suntem implicaţi în proiecte de cercetare derulate împreună cu studenţi şi cadre universitare.
Sănătatea este alt domeniu care ne preocupă direct şi în care ne-am implicat activ în ultimii ani, de la sponsorizarea unor achiziţii de materiale şi aparatură pentru spitalele judeţene din Zalău şi Călăraşi, până la susţinerea perfecţionării personalului medical cu training specializat pe relaţia cu pacienţii şi nu numai.
Totodată, încercăm să păstrăm activă viaţa culturală a comunităţilor unde suntem prezenţi atât prin iniţiative proprii, cum este festivalul de film TenarisCinelatino, cât şi prin sprijin financiar către alte proiecte.
Rep.: Cum apreciaţi colaborarea cu autorităţile locale şi judeţene? Aveţi să le reproşaţi ceva?
M.D.B.: Există un dialog constant şi suntem permanent deschişi să venim cu propria viziune şi suport pe proiectele majore din comunităţile în care activăm.
Rep.: În ce măsură planul de extindere anunţat în toamna anului trecut, prin achiziţia celor 3,5 hectare de la Uzina Electrica, rămâne valabil?
M.D.B.: Vom face publice detalii pe acest subiect la momentul pe care îl vom considera oportun.
Rep.: Ce a însemnat 2015 pentru Universitatea Tenaris?

M.D.B.: Universitatea noastră corporativă, TenarisUniversity a evoluat odată cu compania şi răspunde unor cerinţe tot mai complexe, căutând permanent să aducă abordări noi, originale şi eficiente. Bilanţul ultimului an arată: 116.747 ore de training, 39.000 de ore fiind dedicate siguranţei şi protecţiei mediului; 107 traineri interni, angajaţi ai companiei, care transmit cunoştinţele lor noilor generaţii. Noua clădire TenarisUniversity a fost gândită atât pentru a acoperi nevoile interne de instruire a angajaţilor, cât şi ca o punte de legătură între companie şi comunitatea locală, prin găzduirea de evenimente ce sunt parte din iniţiativele de dezvoltare socială ale companiei. Ne bucurăm că în primul an de funcţionare clădirea a fost gazda a zeci de evenimente, o parte chiar internaţionale.
Rep.: Care sunt cele mai importante investiţii pe care Tenaris le-a realizat până acum în Zalău?
M.D.B.: Investiţiile realizate în România, de către Tenaris, în cei peste 10 ani de prezenţă aici, se ridică la peste 350 de milioane de dolari, în noi linii de producţie şi tehnologii, în echipamente care să garanteze calitatea produselor şi, nu în ultimul rând, în asigurarea condiţiilor de siguranţă pentru oameni. Cea mai mare parte a acestora a fost realizată la Zalău, unde este centrul operaţiunilor companiei pentru România. Au fost nenumărate proiecte. Dacă ar fi să ne uităm doar la ultimii trei ani, vedem la Zalău trei noi linii de producţie – linia de finisare a ţevilor energetice, linia premium pentru produse OCTG şi cea pentru accesorii, precum şi centrul de training TenarisUniversity.
Rep.: Cum se prezintă rezultatele financiare pe 2015 ale Silcotub Zalău?
M.D.B.: Rezultatele financiare vor fi disponibile doar în luna mai a acestui an.
Rep.: Ce măsuri ar trebui luate la nivel legislativ pentru ca statul să vină în sprijinul investitorilor străini?
M.D.B.: Investitorii, indiferent dacă sunt români sau străini, au nevoie de aceleaşi lucruri pentru a putea dezvolta proiecte pe termen lung: predictibilitate şi stabilitate politică şi legislativă.
Aşteptările investitorilor sunt legate în principal de o politică clară şi coerentă de dezvoltare a României, care să fie apoi declinată şi pe fiecare sector în parte, de stabilitate legislativă şi fiscală şi transpunerea imediată în legislaţia naţională a iniţiativelor promovate pe plan european, deoarece o întârziere în cazul acestora din urmă poate duce la dezechilibre pe piaţă între statele membre ale Uniunii Europene. Nu în ultimul rând, dezvoltarea infrastructurii (şosele, căi ferate) poate face diferenţa în special în cazul exportatorilor. „Time to market” este un element esenţial în negocierea unor contracte, nimeni nu-şi poate permite să piardă un client din cauza timpului de livrare a produselor.
Rep.: Ce perspective de dezvoltare are compania pe care o reprezentaţi?
M.D.B.: În 2016 ne vom concentra atenţia pe consolidarea investiţiilor puse în funcţiune recent şi vom continua să ne dezvoltăm, chiar dacă la o scară diferită din cauza contextului global.

8 Thoughts to “Michelle Della Briotta, Area Manager Tenaris pentru Europa de Est: „Pentru Tenaris, a fi implicat în comunitate este o alegere naturală, parte a ADN-ului companiei””

  1. Anonim

    Datoriile la stat cand vi le plati? Afara cu macaronari din tara!

    1. Anonim

      Ce idiot esti!

  2. Anonim

    Hop si imbecilul, in capul listei de cometarii. In frunte, ca orice paduche. Mare ti-e gradina, Doamne!

  3. Ana Marincas

    Va felicit pentru acest material. Interviurile Magazin sunt mereu alese iar cei care sunt invitati sunt cu un anumit scop. Trebuie sa avem grija de investitorii acestia si de putinii oameni importanti din Sălaj. Nu sa i jignim gratuit fără sa gândim.ce scriem!

  4. Anonim

    felicitari, fara ei si Michelin Zalaul nu ar fi la fel, trebuie sa recunoastem.

  5. Anonim

    bazat, inteligent, cu vorbele la el. pentru noi tenaris inseamna evolutie. Felicitari pt interviu

  6. Anonim

    Tanti auguri Michelle!

  7. Anonim

    hop nu si sariti cu laudele, cum tremura un pic bursa silcotub nu mai poate vinde tevi ce manager ii asta care nu sti reorienta productia si vinde sa aiba muncitorii de lucru?
    iara cu comunitatea locala ii numa spalare de imagine, un spital pt bolile profesionale o sectie recuperare la boghis si mai discutam

Leave a Comment