In Salaj exista 16 societati cu conditii deosebite de munca

Magazin Salajean 20 martie 2007 0

In Salaj exista 16 societati cu conditii deosebite de munca

Guvernul Romaniei a aprobat in sedinta din 7 martie 2007, metodologia de reinnoire a avizelor de incadrare a locurilor de munca in conditii deosebite. Astfel ca, actul normativ prevede ca perioada de valabilitate a avizelor reinnoite nu poate depasi data de 31 decembrie 2008. Totodata, Guvernul a stabilit o procedura prin care societatile trebuie sa faca un program care sa asigure imbunatatirea nivelului securitatii si al protectiei sanatatii lucratorilor. Andrei Ciuca, inspector sef adjunct , in cadrul Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM) Salaj, a declarat ca, in cursul lunii februarie 2001, a aparut Hotararea de Guvern 261 privind metodologia de incadrare a locurilor de munca in conditii deosebite. Aceasta si-a incheiat valabilitatea in 6 martie 2007, dupa sase ani de la data publicarii in Monitorul Oficial. La aceasta data, in judetul Salaj au fost incadrate un numar de 30 de unitati din diverse domenii de activitate.

Din totalul de 30 de unitati, pe parcurs unele si-au imbunatatit conditiile la locul de munca, astfel ca, la ora actuala au mai ramas doar 16, dintre care 10 in domeniul sanitar. Printre unitatile cu conditii de munca deosebite se numara: SC Tenaris Silcotub SA, SC Elcond SA, Spitalul Judetean si cele orasenesti, Centrele de ingrijire si asistenta, Ceramica Service si Cemacon, a declarat Ciuca.

Programul trebuie sa cuprinda masuri si actiuni esalonate, astfel incat, pana la 31 decembrie 2008 locurile de munca sa se incadreze in conditii normale.

Inspectoratele teritoriale de munca sunt cele care reinnoiesc avizele, in baza a trei documente: solicitarea de reinnoire, semnata de reprezentantul legal al angajatorului sau de catre alta persoana imputernicita de aceasta; buletinele de determinari de noxe profesionale eliberate de laboratoare abilitate si planul de prevenire si protectie care sa asigure imbunatatirea nivelului securitatii si al protectiei sanatatii lucratorilor. Inspectoratele teritoriale de munca pot acorda reinnoirea avizului in termen de 15 zile de la depunerea documentatiei. Cheltuielile necesare obtinerii reinnoirii avizului se suporta de catre angajator.

Acesta este obligat sa depuna, in termen de 10 zile, la casele teritoriale de pensii, documentul prin care se dovedeste reinnoirea avizului si lista cuprinzand categoriile profesionale care lucreaza in aceste locuri de munca. Dovedirea perioadelor de activitate desfasurata in locuri de munca in conditii deosebite, anterior datei de 1 aprilie 2001, in vederea pensionarii, se face in baza inregistrarii acestora in carnetul de munca sau pe baza unei adeverinte emise de angajatorul la care a lucrat salariatul respectiv.

Dovedirea stagiilor de cotizare realizate ulterior acestei date se face pe baza declaratiilor privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat.

Perioada cuprinsa intre 6 martie 2007 si data reinnoirii avizului constituie stagiu de cotizare in conditii deosebite de munca, pentru care angajatorii datoreaza, dupa caz, diferenta dintre cota de contributie a asigurarilor sociale pentru conditii deosebite de munca si cea declarata de catre acestia.

Nerealizarea de catre angajator a masurilor din planul de prevenire si preventie constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000, la 6.000 lei, pentru angajatorul cu un numar de pana la 49 de salariati si cu amenda de la 6.000 la 10.000 lei, pentru firma cu cel putin 50 de salariati, a conchis inspectorul.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »