Exerciţiu de transparenţă: Bugetele instituţiilor din judeţ pot fi aflate pe Internet

Ministerul Finanţelor Publice a înfiinţat un site unde pot fi aflate informaţii detalitate despre veniturile şi cheltuielile pe care le au primăriile, alte instituţii publice, dar şi Consiliul Judeţean Vrancea. Pe site-ul www.transparenta-bugetara.gov.ro sunt date despre 13.000 de instituţii.
„Toate instituţiile bugetare din România vor trebui să încarce pe această platformă informaţii despre cheltuielile şi veniturile pe care le au. În acest fel, fiecare dintre noi putem avea acces la bugetele acestor entităţi, putem vedea toţi indicatorii şi sumele aferente”, a spus Anca Dragu, ministrul Finanţelor Publice. „Prin lansarea acestei platforme obţinem atat transparenţă în domeniul bugetar, cat şi eficienţă, prin îmbunătăţirea managementului resurselor bugetare şi prin introducerea unor instrumente de verificare şi control bugetar complet, automatizat. Practic toate instituţiile din Romania vor trebui să încarce pe această platformă informaţii despre cheltuielile şi veniturile pe care le au”, a mai spus ministrul.
La ora actuală, primăriile şi instituţiile din judeţul Sălaj şi-au publicat informaţiile despre ce cheltuieli şi venituri au avut în lunile ianuarie şi februarie. De exemplu, Primăria Zalău a avut în luna februarie, venituri de 20,5 milioane de lei. În ceea ce priveşte cheltuielile raportate, acestea s-au ridicat, în februarie, la 5,33 milioane de lei. Veniturile înregistrate în luna februarie de către Consiliul Judeţean s-au apropiat de 28,6 milioane de lei, iar cheltuielile, de 10,8 milioane de lei.
Autorităţile şimleuane au raportat venituri de 6,1 milioane de lei şi cheltuieli de 1,58 milioane de lei, în timp ce oraşul Cehu Silvaniei figurează pe platforma amintită cu venituri de 2,1 milioane de lei şi cheltuieli de 757.000 de lei. La Jibou, veniturile obţinute în luna februarie au atins 2,6 milioane de lei, în timp ce cheltuielile au fost de 933.000 de lei.
Ministerul Finanţelor a lansat săptămâna trecută platforma în care cele aproximativ 13.700 de instituţii publice vor trebui să încarce informaţii despre cheltuielile şi veniturile pe care le au, măsura urmând a fi extinsă şi pentru companiile de stat şi regiile autonome.

Leave a Comment