Drumurile Salajului, facute praf si pulbere de masinile de mare tonaj

Magazin Salajean 18 iulie 2007 0

Drumurile Salajului, facute praf si pulbere de masinile de mare tonajLa initiativa Autoritatii Teritoriale de Ordine Publica (ATOP) Salaj, ieri, a avut loc o intalnire a membrilor administratiei judetului (Institutia Prefectului Judetului, Consiliul Judetean, Drumuri Nationale, Inspectoratul Judetean de Politie etc.) cu reprezentantii firmelor de transport din Salaj. Mai precis, cu o parte dintre acestia, daca luam in calcul aspectul deloc de neglijat ca, la invitatia facuta de autoritati, dintr-un numar de 46 de firme care fiinteaza in acest domeniu de activitate, au facut act de prezenta doar 16. Acest lucru l-a determinat pe vicepresedintele Consiliului Judetean, Mircea Ghiurco, sa declare: Probabil ca cei care lipsesc, azi, sunt aceiasi care nu isi platesc taxele obligatorii, inclusiv cele legate de autorizatiile de transport.

Eurocard si Transbitum, in boxa acuzatilor

Principalul subiect dezbatut in cadrul intalnirii a fost, desigur, cel legat de starea deplorabila a drumurilor nationale si, indeosebi, a celor judetene, in contextul in care acestea sunt folosite de catre masini de mare tonaj care nu respecta legile privind greutatea incarcaturii, dar nici viteza in trafic. Din informatiile pe care le am, masinile de mare tonaj ale firmelor Eurocard si Transbitum fac praf drumurile din Salaj. Acestea lucreaza pentru Autostrada Bechtel, cu un numar impresionant de astfel de masini. Mare parte dintre ele depasesc atat sarcina admisa de lege, cat si viteza, ceea ce duce la deteriorarea serioasa a carosabilului. Consider ca, datorita faptului ca nu sunt prezenti aici, reprezentantii acestor firme sfideaza dialogul cu administratia locala, a opinat presedintele ATOP Salaj, Viorel Stanca.

Spaga cea de toate zilele

Reprezentantul ATOP trece la alte… dezvaluiri, metionand faptul ca fiecare sofer al firmelor amintite mai sus primeste bani de la patron pentru ca, in cazul in care sunt prinsi pe traseu de echipele de control, sa dea spaga cea de toate zilele. Tinand sa-l contrazica pe Viorel Stanca, un reprezentant al Politiei Rutiere, cel mai probabil membru al uneia dintre echipele de control, a facut cunoscut faptul ca, din cunostintele sale, politistii nu primesc bani si nici foloase necuvenite, ca dovada si cele 123 de contraventii constatate luna in curs, dupa ce masinile de transport au fost urcate pe cantar pentru a le fi verificata greutatea incarcaturii.

Drumuri refacute cu banii transportatorilor

Pe de alta parte, Mircea Giurco a atras atentia asupra faptului ca legea permite ca, in cazul deteriorarii anumitor portiuni de drum, ca urmare a depasirii greutatii transportate de unele masini, reparatiile sa se faca inclusiv cu banii transportatorilor: Nu ne-am propus sa refacem infrastructura judetului cu banii dumneavoastra, cu toate ca este evident faptul ca drumurile judetene sunt deteriorate, in mare masura, de transporturile grele. Potrivit vicepresedintelui Consiliului Judetean, pericolul cel mai mare, in toata aceasta ecuatie, il reprezinta starea podurilor. Datorita sarcinilor la care sunt expuse, dar si a vitezei exagerate a masinilor de mare tonaj, zeci de poduri din judet sunt gata sa se surpe, atrage atentia Mircea Ghiurco.

Amenda e rupta din Rai

Prezent si el la intalnirea cu o parte din reprezentantii firmelor de transport din judet, presedintele Consiliului Judetean, Tiberiu Marc, a luat taurul de coarne si le-a transmis celor 46 ca, in cazul in care nu vor respecta legislatia in vigoare, administratia judetului va lua toate masurile legale pentru a evita deteriorarea totala a drumurilor Salajului: Daca nu exista intelegere din partea transportatorilor, vom schimba foaia. Noi am incercat tot ce ne statea in putinta pentru a arata ca nu vrem sa intram intr-o situatie de adversitate cu firmele de transport, insa acest lucru, din pacate, l-am facut doar noi. Firmele de acest gen, care respecta legea, sunt destul de putine, motiv pentru care, in momentul in care transportatorii vor fi surprinsi ca nu repecta normele legale, vor primi santiuni care incep de la amenzi de minimum 50 de milioane de lei vechi.

Canicula impune restrictii de circulatie

In finalul intalnirii, subprefectul Vegh Alexandru a anuntat ca, in perioada 17-22 iulie, datorita caniculei, se interzice circulatia masinilor de mare tonaj pe drumurile judetului, pe timp de zi. Astfel, subprefectul a cerut reprezentantilor politiei rutiere sa ia toate masurile care se impun in acest sens: Autovehiculele cu o masa mai mare de sapte tone nu vor mai circula in intervalul 10-20, pe drumurile nationale din 25 de judete, printre care si Salajul. De la aceasta masura fac exceptie transporturile de produse perisabile, de animale vii, vehiculele care participa la interventii de urgenta, transporturile funerare, postale, cele pentru distribuirea de carburanti, pentru tractarea vehiculelor avariate si cele pentru salubrizare. Restrictionarea circulatiei este necesara pentru protectia sectoarelor de drum asfaltat pe care, ca urmare a temperaturilor ridicate din timpul zilei, se produc deformatii majore ireversibile, cu pierderea stabilitatii carosabilului.

Restrictii si in cazul trenurilor de marfa si de calatori, care sunt obligate sa reduca viteza, in medie cu 20-30 kilometri la ora fata de viteza stabilita prin graficul de circulatie, pentru a mentine siguranta transporturilor in conditii de canicula, fenomen care ridica temperatura sinelor, slabindu-le rezistenta.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »