Deşi Michelin nu confirmă, autorităţile sălăjene visează o nouă fabrică

Mihaela Moldovan 24 ianuarie 2013 1
Deşi Michelin nu confirmă, autorităţile sălăjene visează o nouă fabrică

Compania Michelin România a achiziţionat, miercuri, cele 20 de hectare scoase la licitaţie de Primăria Crişeni. Francezii au fost de acord să plătească preţul cerut de administraţia locală, de 7,95 euro/metrul pătrat, deşi iniţial vroiau să achite doar 3 euro/metrul pătrat. Cele două părţi au perfectat înţelegerea la notar, în contul administraţiei locale ajungând astfel aproximativ 6,8 milioane de lei. Primarul comunei Crişeni, Andrei Maior, a declarat că multinaţionala respectivă a fost singura care a achiziţionat caietul de sarcini şi că investiţia pe care Michelin vrea să o realizeze pe parcela cumpărată înseamnă un plus atât pentru localnicii din Crişeni, cât şi pentru restul sălăjenilor. “Este un mare beneficiu pentru comună, pentru Zalău şi pentru Sălaj. Eu zic că vor fi angajaţi (la noua fabrică Michelin din zonă, n.r.) mulţi cetăţeni, chiar şi din Crişeni”, a declarat edilul.
Sumă achitată de Michelin, respectiv 6,8 milioane de lei, este dublul bugetului pe care comuna îl are în 2013. Potrivit lui Andrei Maior, din 2001 şi până în prezent, Primăria Crişeni nu a mai vândut o suprafaţă de teren atât de mare şi mai ales unui investitor de calibrul Michelin.
Prefectul Sălajului, Filonaş Chiş, a declarat că reprezentanţii multinaţionalei i-au confirmat achiziţionarea terenului, precum şi faptul că pe suprafaţa cu pricina va fi construită o nouă fabrică, investiţia urmând să aducă judeţului sute de locuri de muncă. “Este o mare realizare pentru judeţ, se profilează o investiţie care va aduce sute de locuri de muncă sălăjenilor. Din ce am discutat cu reprezentanţii Michelin, a reieşit că va fi deschisă o a treia fabrică în Sălaj”, a declarat prefectul Filonaş Chiş.
La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Sălaj, Tiberiu Marc, a declarat că achiziţia făcută de Michelin “este un pas important şi un semnal că o multinaţională doreşte să-şi extindă capacitatea de producţie în Sălaj, respectiv în Zalău”. “Cred că, pe de o parte, este o decizie a Michelin care s-a convins că investiţiile anterioare au fost importante şi s-au încadrat în proiectul de dezvoltare al companiei. Pe de altă parte, este o dovadă de încredere în faptul că autorităţile locale au fost parteneri corecţi în timp, pentru companie. Orice investiţie de acest tip – greenfield – este în mod obişnuit una de durată şi un semnal şi pentru alţi investitori că una dintre cele mai companii din lume, în domeniu, a ales Sălajul, într-o perioadă în care volumul investiţiilor străine în România nu este foarte mare”, a declarat Tiberiu Marc.
Potrivit preşedintelui CJ, “comunităţile locale au şi ele mai multe beneficii, în principal cel al creări de locuri de muncă şi, indirect, obţinerea unor venituri bugetare suplimentare, cum ar fi cele din impozitele pe salarii. Vânzătorul are beneficiul unei tranzacţii importante, suma obţinută putând fi utilizată pentru dezvoltarea de investiţii la nivel local. Într-un cuvânt, este vorba despre o tranzacţie în care toate părţile implicate au de câştigat”.
Numai că, deşi autorităţile locale şi judeţene vehiculează de mai multe luni ideea construirii unei noi fabrici în zonă, investiţie estimată la aproximativ 300 de milioane de euro, reprezentanţii Michelin s-au arătat rezervaţi faţă de acest subiect. „S-au semnat toate actele. Terenul achiziţionat va permite Grupului Michelin să îşi continue dezvoltarea pe termen lung în România, însă în acest moment Grupul are în desfăşurare mai multe analize şi vom comunica ulterior planul de dezvoltare”, a declarat purtătorul de cuvânt al Companiei Michelin România, Irina Drăgan.
Aşadar, nimic concret în privinţa milioanelor de euro aşteptate să intre în judeţ şi a celor câteva sute de locuri de muncă pe care autorităţile judeţului le anunţă sălăjenilor.
Terenul achiziţionat de Michelin România se află în vecinătatea şoselei de centură a Zalăului.
Michelin este lider mondial în domeniul anvelopelor, producând anual, în cele 69 de centre de producţie din lume, anvelope de toate tipurile, de la cele destinate vehiculelor pe două roţi până la cele de avion sau gigant. În România, Grupul Michelin şi-a început activitatea în august 2001. În prezent, Mnichelin are în România aproape 3.000 de angajaţi, trei uzine (două la Zalău şi una la Floreşti, n.r.) şi o reţea comercială. Începând din 2005, România a devenit centru regional pentru operaţiunile comerciale ale Grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croaţia, Federaţia Bosniei şi Herţegovinei, Macedonia, Muntenegru şi Serbia.

Comentarii

comments

Un Comentariu »

Comentariile venite din partea voastra cu privire la articolele prezentate pe website-ul nostru sunt apreciate de autorii materialelor si de ceilalti utilizatori, daca sunt exprimate intr-un limbaj decent. Ne rezervam dreptul sa nu publicam sau sa inlaturam de pe magazinsalajean.ro acele mesaje/comentarii/opinii licentioase (injurii, cuvinte obscene si atacul la persoana).

  1. Zălăuan 24 ianuarie 2013 at 12:30 - Reply

    Investiţia este binevenită în Sălaj.
    Nu pot să nu mă gândesc însă la fabricile pe care le-am avut iar duhul otrăvit al “revoluţiei” române le-a distrus.
    Ştiţi că numai una din etapele de dezvoltare ale Armăturii, a V-a, aducea un număr dublu de locuri de muncă, faţă de ce va face Michelin.
    De ce am distrus noi aceste investiţii ?
    Ca să ne căciulim la străini ?!!

Lasa un Raspuns »