Autostrada Transilvania, tot mai aproape de sălăjeni

Așa cum precizam într-un articol apărut săptămâna trecută în cotidianul nostru, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va scoate, nu peste mult timp, la licitație, construcția  noii secțiuni din Autostrada Transilvania, cu o lungime totală de peste 55 de kilometri. Cele trei secțiuni din Autostrada Transilvania (Braşov – Borş) care urmează să fie scoase la licitație pentru Proiectare și Execuție sunt: 3A2 + 3B1 Nădășelu – Mihăiești + Mihăiești – Zimbor (16,8 km + 13,26 km); 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km); 3B5 Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,55 km).

În comunicatul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, remis luni, 23 noiembrie, se arată: “C.N.A.I.R. a finalizat procesul de elaborare a documentațiilor de atribuire și a transmis spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) urmatoarele proceduri: Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700-km 25+500) și Subsecțiunea 3B1: Topa Mică – Zimbor (km 0+000 – km 13+260). Precizăm faptul că Subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700-km 25+500) va avea o lungime de 16,80 km, iar Subsecțiunea 3B1: Topa Mică – Zimbor (km 0+000 – km 13+260) va avea o lungime de 13,26 km. Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului (km 13+260 – km 25+500). Precizăm că Subsecțiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului (km 13+260 – km 25+500) va avea o lungime de 12,24 km. Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Sectiunea 3B: Mihaiesti – Suplacu de Barcău, Subsectiunea 3B5: Nușfalău – Suplacu de Barcău (km 66+500 – km 80+054.044). Menționăm că Subsecțiunea 3B5: Nușfalău – Suplacu de Barcău (km 66+500 – km 80+054.044) va avea o lungime de 13,554 km. Agenția Națională pentru Achiziții Publice va finaliza în termen de 10 zile lucrătoare procesul de evaluare/validare a acestora, în conformitate cu prevederile art. 23 din HG nr. 395/2016. Proiectul va fi finanțat din FEDR in cadrul POIM 2014 – 2020, fiind prevazut in MPGT aprobat prin HG 666/2016”.

Tunelul de la Zalău – cel mai lung din România

Sălăjenii se vor putea mândri, desigur, peste câțiva ani, cu cel mai lung tunel rutier din România, săpat în Munții Meseș, o lucrare ce va face parte din mult-așteptata Autostradă Transilvania, Brașov – Cluj – Borș. Tunelul ce va străbate Munții Meseș, o lucrare fără de care Autostrada nu ar fi posibilă, va fi format din două tuburi, fiecare având câte două benzi de circulație și trotuare. Banda de urgență nu este prevăzută în aceste schițe, însă, desigur, proiectul final ar putea arăta altfel decât se prezintă în acest moment. Tunelul Meseş sau “Tunelul de la Zalău” cum l-au botezat deja proiectanții, urmează să fie construit pe traseul Autostrăzii ce va porni din Brașov și se va termina în localitatea Borș, în sectorul Mihăieşti-Suplacu de Barcău. Mai exact, acesta va traversa Munţii Meseş la altitudinea de aproximativ 400 de metri. Proiectanții spun că acest tunel reprezintă cea mai bună variantă, fiind evitate săpăturile late de 120 de metri și adânci de aproape 50 de metri, așa cum erau prevăzute în varianta de traseu din studiul de fezabilitate elaborat în urmă cu 13 ani.

 

 

.

 

 

 

5 Thoughts to “Autostrada Transilvania, tot mai aproape de sălăjeni”

  1. Anonim

    Lăsați-l în p.m.de subiect…Așteptați să se întrâmple ceva nu-l tot tocați în fiecare număr.Nu mai aveți ce scrie ?

  2. Anonim

    Spre deosebire de autorul articolului de mai sus,eu sper ca Autostrada Transilvania sa nu se termine nici la Brasov si nici la Bors.

  3. ionelcoroiu

    mai rau de atita nu o putea farimita ???

  4. Anonim

    O face TelDrum a Chelnerului Teleormănean?

  5. Sos

    Minciuni.
    Nici nu au inceput exproprierea …..oamenii nu stiu…..

Leave a Comment