Abonaţii Dolce nu sunt obligaţi la plata taxelor de reziliere

Mihaela Oprea 8 ianuarie 2013 1
Abonaţii Dolce nu sunt obligaţi la plata taxelor de reziliere

Sălăjenii abonaţi la Romtelecom nu sunt obligaţi să plătească nicio taxă dacă renunţă la antena Dolce înainte de expirarea contractului. Foarte multe persoane au început să renunţe la serviciile operatorului menţionat întrucât, de la începutul anului, au fost scoase din grila de programe 11 canale difuzate de ProTV SA, pe fondul neînţelegerilor legate de taxele de difuzare. Afectaţi de această decizie sunt doar abonaţii care au televiziune prin antenă de satelit, foarte mulţi dintre ei provenind din mediul rural.
Comisarul şef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Sălaj, Dorina Rednic, a declarat că abonaţii la operatorii de telefonie, cablu şi internet au dreptul legal să rezilieze contractele înainte de încetarea perioadei contractuale. “Persoanele care beneficiază de servicii de telefonie, cablu sau internet au dreptul să rezilieze contractele înainte de încheierea perioadei contractuale fără plata vreunei taxe. În acest sens, abonaţii sunt sfătuiţi să facă o notificare scrisă către companie prin care să solicite rezilierea contractului în termen de 30 de zile. Dacă nu se onorează această solicitare în termenul stabilit, clientul este sfătuit să se adreseze nouă pentru depunerea unei reclamaţii”, ne-a declarat Dorina Rednic.
Potrivit sursei citate, posibilitatea rezilierii contractelor fără plata unor taxe este prevăzută prin Legea 161/2010 care modifică şi completează legislaţia privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori. “Dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilaterale”, a precizat comisarul Rednic.

Beneficiile la abonare, plătite la reziliere

Există, însă, unele carenţe legale care ar trebui să protejeze consumatorii de clauzele contractuale abuzive. Legislaţia în vigoare prevede faptul că rezilierea este posibilă fără plata vreunor taxe doar în cazul abonaţilor care nu au avut beneficii la încheierea contractelor. Modul în care ar urma să fie realizată compensarea unor eventuale beneficii este deficitar explicată în actele normative.
“Este vorba de justa despăgubire între consumator şi comerciant. În unele situaţii, ceea ce este just pentru comerciant, care susţine că este îndreptăţit pentru încasarea contravalorii unor beneficii acordate consumatorului la încheierea contractului, nu este just pentru consumator. Se ajunge, astfel, la procese pe rolul instanţelor de judecată”, a precizat Dorina Rednic.

HBO gratis, în loc de PRO

Posturile grupului Pro au fost scoase de pe reţeaua Dolce, deţinută de Romtelecom, din data de 3 ianuarie 2013. Este vorba de 11 canale ale grupului, respectiv ProTV, ProTV International, ProTV HD, Acasă TV, Acasă Gold, Acasă HD, ProCinema, Sport.ro, Sport.ro HD, MTV Romania şi VH1.
Pentru a compensa “pierderea”, Dolce a adăugat în grilă mai multe canale noi: HBO, HBO Comedy, BBC Knowledge, Comedy Central, Shorts, BBC World News, France 24, MTV Hits, Mooz Hits, iar pentru abonaţii cu receptoare HD: Eurosport 1 HD şi Shorts HD.
Oficialii Romtelecom au anunţat că nu se vor percepe bani abonaţilor care nu vor să mai beneficieze de serviicile Dolce din cauza scoaterii canalelor din grilă, deşi în mod obişnuit este prevăzută o despăgubire pentru companie de câteva sute de lei.
În plus, reprezentanţii companiei ar fi dispuşi să accepte şi o reducere de preţ în cazul abonaţilor care nu sunt hotărâţi cum să procedeze, aceştia putând suna la numărul 1930 pentru mai multe detalii.

Comentarii

comments

Un Comentariu »

Comentariile venite din partea voastra cu privire la articolele prezentate pe website-ul nostru sunt apreciate de autorii materialelor si de ceilalti utilizatori, daca sunt exprimate intr-un limbaj decent. Ne rezervam dreptul sa nu publicam sau sa inlaturam de pe magazinsalajean.ro acele mesaje/comentarii/opinii licentioase (injurii, cuvinte obscene si atacul la persoana).

  1. lucian 3 martie 2015 at 17:13 - Reply

    buna ziua,am si eu o problema referitor la desfacerea contractului dolce,am reziliat contractul dupa 3 ani,am platit totul la zi,am predat toata aparatura,receiver+antena+telekomanda,si acum ma tot suna spunandu mi ca ma dau in judecata pt ca am reziliat contarctul,mentionez ca am facut cererre cu o luna inainte !!!ce trebuie sa fac ???

Lasa un Raspuns »